interior * photography * food * inspiration * everyday life

tisdag 2 juli 2013

mysmiddag med många fina

Åh vi hann ses iallafall mina vackra vänninor och jag innan alla försvinner iväg på sina trippar och resor. Alla kids var med och det var bara en av männen som saknades... 
Vi grillade hamburgare i bästa Jonas Cramby style, drack cava och fnissade. 





Två vackra Annor. 


Melon och feta. 
God plockmat medan vi väntar på hamburgarna. 



Ja men Hellmans mayo.
 Den är så mycket godare än den vanliga. Här har jag blandat en skål med pesto och  en med grekisk yougurt och vitlök. Oliver från förra sommarens semester. Vitlöksbröd. 



De blev goda men nästa gång, då ska de bli ännu bättre!

Stefan grillar. 
Det här är ju hans grej. 
Han gör sina burgare med minimal bearbetning, smaksatt bara med fond, vitlök, salt och peppar. De ska vara lösa och fina och kan gärna ligga litet innan de grillas. 
Tillbehör är ost, tomat, lök och sallad. Mayo och barbecuesås. 



Kidsen kastade sig ut på gräsmattan för att spela fotboll. En avancerad match mellan Djurgården och Hammarby tog sin början, som avlöstes av lika avancerade lekar på studsmattan. Jag fattar inte reglerna men barnen vet precis. 



Samling på trappan. Ni vet det där med att fotografera barn. Hmm...
Melvin lyser i sin nya Hollistertisha. Köpt på rean.

 Den luktar så gott mamma! Och är så mjuk!





Fina kids! 

Alltid lika roligt att ses. 
Några av dem har till och med gått på samma förskola och skola, både i Vasastan och i Bromma. 

Kommer du ihåg när Emrik sa att vi skulle gräva ända till Kina?



Ja han är min söta lilla teaterapa...

Njut av sommarkvällarna min vän! 

 Kram

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på barnen! Vilka sötisar!

    Tack för ännu en jättemysig kväll på er supermysiga veranda!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Detsamma till er vännen, hörs snart!

    SvaraRadera