interior * photography * food * inspiration * everyday life

söndag 14 juli 2013

på vift


i Bitez


Min syster, kusin och jag bestämde att vi behövde en 
 avkopplande resa för bara oss. 
Vi hittade den lilla turkiska strandbyn Bitez nära Bodrum
 som har en lagom mix av vila och uteliv. 
För vår del mest vila visserligen, men det fanns en eller annan bar att sippa ett glas rosé i. 



Hängmattor att snusa i.



Stranden.





Hotellet var strösslat med fina kuddar.
Det gick att hitta skön skugga bland lummiga träd litet överallt.



Skydd mot onda ögat inmurat i stenläggningen.





På en av våra promenader hittade vi ett resort en bit ifrån Bitez. Där fanns en stor brygga med lounge och restaurang. Där fann vi äntligen lugnet. Underbart.



På vår brygga landade jag i de skönaste kuddarna. 
Nu reser jag mig inte mer, 
var det första jag tänkte när jag satte mig.

Ni vet, när man inte har pratat med varandra på några timmar,  
man är litet mosig av avslappning och vindtyrig av att läsa böcker.

Då känner man att det är semester. 



Fantastiskt vatten. Klart och bara litet, litet kallt. 



Bikini på tork. 



Vissa tar sats och hoppar rätt ner i havet. Andra tassar ner för badstegen.

Tack fina för en skön semester.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar