interior * photography * food * inspiration * everyday life

söndag 11 augusti 2013

bloomingville autumn 2013

Hallå raringar

Blommingvilles höstkollektion hittade jag så mycket fint jag vill ha! 
Jag vet, visst är det litet svårt att höra ordet höstkollektion
 men man får ta det onda med det goda. 

För visst borde man köpa nya kuddar, säg? 
Fina gråa med en koppar- eller kanske guldstjärna? Visst?




Berg av sköna kuddar på en rottingbädd.
Och guiltade pläden med sömmar i guld, hur snyggelisnygg som helst...


Eller varför inte skålen med en skinande guldig insida.
På en fin marmorbricka. Marmor.

Hallå, jag kommer i håg när min dåvarande pojkvän, stolt som en tupp, kom hem med ett soffbord av marmor sent 80-tal. 
Jag var så upprörd att jag nästan inte kunde prata. 

Och nu är ju marmor det finaste jag vet nästan och ångrar ångrar ångrar att vi inte la marmor i båda badrummen och även köket...
Lampan tycker jag också mycket om, foten av glas är fin, men även den raka skärmen. 
Känns inte det väldigt danskt med raka stora skärmar?
Och snyggt. 


 Jaha då var jag där igen. Guld. 
Och tavlan är finfinfin, vill ha!

Jag får peppa mig med fina höstliga saker.
För hur härlig, krispig och klar hösten än är, kommer den alltid för tidigt för mig. Jag är ju inte klar än. Med sommaren.


Kram 

2 kommentarer:

  1. Oj, så mycket fint! Visst är det lustigt att sådan man ratade förr nu känns som mest hett igen? Att inreda klassikt tycks vara omöjligt...
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det är helt enkelt helt omöjligt tror jag. Då, på 80 talet, tyckte jag vit marmor var ganska fint, men grå-gröna toner helt fel.... och guld bestämde jag mig för inte passa i. Alls. Nånsin.
    Kram

    SvaraRadera