interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 5 augusti 2013

från ystad till kristianopel


Efter Köpenhamn styr vi kosan mot Ystad, där jag aldrig varit. 
Vi är i Wallanderland och det märks. 
Det är en söt stad men vi hinner stanna blott ett dygn, 
dock på det finaste vandrarhemmet 
Ystad Beach House. 







Vi lämnar Ystad,
med sitt mysiga Beach House, 
för att följa kusten upp mot Karlskrona.

Det är en vacker väg och först vill vi besöka varje liten by
men till sist inser vi att tiden inte räcker till.

För ju S har ju planerat en heldag i Karlskrona
som tar sin start på ett skönt hotell.
Och dagen därpå ska vi titta på väldigt intressanta muséeer med båtar och annat viktigt och kanske åka till ett kastell med något krigsstrategiskt kulturhistoriskt värde.

Men först ska vi ut och äta
 och hitta bra restauranger i en okänd stad kan vara svårt.
Men tack vare en blogg (vad annars) hittar vi förmodligen Karlskronas bästa.
Sjörök.






Vet ni vad vi firar?

Tre år som gifta. 

.lycka. 

Men livet är ju så mycket mer än Karlskrona.

(Om jag ska vara ärlig somnade jag nästan på Marinmuséet. 
Jag blir oerhört uttråkad av militära grejer och även båtar)

Till exempel kan man ta vägen förbi 
Sveriges sötaste lilla semesterstad. 

Kristianopel. 

Att komma dit var som att komma hem. 
Jag tror på allvar att jag har någon sekelskiftes
/eller allmän förr i tiden/
dröm
som jag alltid letar rekvisita till.






Här blev jag litet lycklig.
 Varför inte stanna till i Kristianopel på din sommartrip? 
Finfina små stugor mitt-i-byn att hyra. 


Och om du går på promenad och tittar in i kyrkan, 
kan det hända att du trillar rätt in i finaste 
barbershopkonserten.
Förvisso ett genrep men ändå.

I love you baby 
and if it´s quite allright 
I´ll need you baby


Melvin framför en vägg med vackra vapensköldar.



Njut av dagarna som finns kvar min vän!

Vi ses snart.

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar