interior * photography * food * inspiration * everyday life

fredag 16 augusti 2013

gaultier på besök

Åh, jag har ju glömt att visa er bilderna från när jag och min väninna begav oss till Skeppsholmen för att spana in Gaultier. Fantastisk utställning. Jag blev tagen av den för dess mångfald av vackra klänningar så klart men hur kuratorn satt samman dessa med rekvisita och fotografier. Entrén ger en magisk känsla där skyltdockor fått liv genom ett snillrikt användande av projektorer. 
Eftersom jag inte visste så mycket om utställningen blev jag faktiskt litet överväldigad av känslan där. 
Nästa rum har fina skyltfönster i sammet där klänningarna presenteras, följt av rum efter rum med godsaker. Utställningen sätter samarbetet med Madonna i ett kontext men illustrerar även hur han hämtar inspiration från musik, film och olika kulturer. 









Glad att jag hann dit.
Att titta på konst har jag tappat ett ganska långt tag i mitt liv men nu vill jag tassa iväg på utställningar igen.

Så skynda skynda, 
jag tror den stannar september ut!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar