interior * photography * food * inspiration * everyday life

torsdag 22 augusti 2013

rum att växa i

Hej vänner,

vilken skön eftermiddag vi fått, eller hur?
Hoppas att det här underbara vädret vill stanna länge länge. 

Temat i Fabriken är just 
rum att växa i
Det är ju litet ironiskt att jag visar killarnas rum, 
just som man med säkerhet kan säga att de absolut är på väg att växa ur sitt rum.


Sängen byggde vi när vi flyttade in. Först sov Melvin högst upp och Noel där nere. Sedan flyttade Noel upp till sin stora glädje och stolthet, då storebror växte ur överslafen och fick flytta ner. Sen växte även Noel ur överslafen och då fick Melvin ny säng, till sin stora glädje, som står längs med andra långväggen. 



Jag ville att det skulle kännas som en ombonad koja
 när man ligger tillsammans och läser i underslafen. Jag har täckt sängens undersida med en blågrå sammet. Det blir mysigt tillsammans med de fina ljusbollar jag köpte i Paris för flera år sedan, innan de kom till Sverige en masse. Nu är de litet luggslitna, tuggade och klämda minst sagt...
Kuddar från House doctor. 


De delar fortfarande på rummet. När vi flyttade in var det självklart,
 men nu tror jag nog min stora kille nog gärna skulle vilja ha ett eget.
Kidsen har faktiskt ett stort gemensamt rum att hänga i, 
på undervåningen (fint ord för källaren).
Som jag kan visa en annan dag. 
Där har vi renoverat och dränerat och har bra med utrymmen.
 Men ingen är speciellt sugen att flytta ner. På riktigt.
 Jag tror det är litet för långt bort fortfarande att sova två våningar ifrån oss.
Men när de har kompisar som sover över hänger ju de där nere så klart. Och då är det ju toppen att vara litet långt ifrån tråkmamma och tråkpappa. 

Fin helikoptertapet från Sandbergs, men som de definitivt vuxit ifrån. 

I gamla översängen sover oftast Mango nuförtiden på den mjuka fällen. 
Ibland sitter någon och läser där. Och vi får absolut inte ta bort övervåningen menar Noel. 
Men snart måste vi för han växer fort ur sin madrass. 
Tiden rinner iväg. 



Litet grejer på tavellisten. 
Världens minsta rum och man skulle kunna tro att det inte räcker till men jag kan konstatera att jag tror att det har varit ett mysigt rum att växa upp i. En trygghet att ha varandra nära och oss bara en liten bit ifrån. Men nu är det dags att gå vidare. 
När vi nu bygger till får Melvin ett eget rum i vårt gamla sovrum. Och Noel ser fram mot en egen tv. Helst ett xbox också men där är vi nog inte överens.
Åh vilken tur att jag så gärna vill bli medlem i Fabriken så jag röjer och tömmer och får värdens finaste bilder på det här rummet. Som jag kan spara i mitt hjärta.
 Jag kommer att se tillbaks på den här tiden med stolthet, kärlek och vemod.

Kram



2 kommentarer:

  1. Det ser verkligen jättemysigt ut! Skulle gärna slagga där en natt eller två...

    Kram kram A

    SvaraRadera