interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 2 september 2013

hösten knackar på

Hej min vän,

 smått förkylda har jag och Melvin njutit en stilla stund med te
 och nytt att läsa för både liten och stor...




Melvin läser Femte hjulet, den sjätte delen 
 i favoritserien Dagbok för alla mina fans av Jeff Kinney.
Rekommenderas! 
Lättläst, rolig och en bladvändare. Melvin läste ut den på en dag.

Själv läser jag Bolig pluss, norska utgåvan.
Inte favoriten men den har mycket diy som kan vara inspirerande.
Jag gillar att man kan få tag på norska, danska och engelska
inredningstidningar på Bromma Blocks nuförtiden.
Känns litet kontinentalt här ute i spenaten, haha....




Man känner att hösten smyger närmare och närmare nu.

 För mig är det skräckblandad förtjusning...  
Jag längtar inte,  men ändå finns någonting där som jag kan njuta av. 
Ulliga koftor, tända ljus och en kopp te eller varm choklad.
 Baka en äppelkaka. 
Höstdagar som är ljumma och fulla av färg.  
Ja, ni vet... 
Vi hoppas att det blir just så, eller hur?



Kram fina du.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar bild, så stämningsfull! Jag ser faktiskt lite fram mot hösten, nu när jag väl accepterat att den är här. Kura i soffan, med brasa och inga måsten, inte så tokigt det heller!
    Kram fina du, och tack för en härlig blogg!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, visst anpassar man sig konstigt nog. Mer kravlöst, mysigt men kallare... Kram!

    SvaraRadera