interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 20 januari 2014

färgval och kval, ett kärt besvär

Fina!

Färgval 
snurrar just nu. 

Vi känner oss sugna på grå väggar i vardagsrum och sovrum. Tillsammans med blekt rosa pudriga nyanser. Himla fint tillsammans med svart och grått. 
I gamla delen är det väldigt vitt, vilket jag gillar men resten av familjen är mer trött på... 
Det är så pass att Noel vill ha svarta väggar, ha ha. 


 Från Tine K, ur Plaza Interiör.  
Jag inspireras av den grå soffan som kompletteras av smutsigt rosa toner och mörkbrunt.  Vår fina monstersoffa är mullvad och behövs gråas till. Färgprover från Nordsjö. 


Och sovrummet, där taket består nästan bara av snedtak. 
Jag har tänkt att måla snedtaket 
(annars blir det ju ingen färg på väggarna, eller hur?) 
men när jag kollat på nätet läser man att det inte rekommenderas,  eftersom det betraktas som tak och bör vara vitt... 
Men när jag bläddrade i härliga julklappsboken, Welcome home av Leila Lindholm och Ulrika Magnusson, hittade jag det här fina rummet med snedtak. 
Där till och med kupan var tapetserad vilket tydligen är vanligt i anglosaxiska inredningen. Fast vår kupa ska vara vit. 



Jag har inte tänkt att måla randigt, 
men fint med den grå och rosa färgen tillsammans. 
Inspiration från Bolig magasinet.

Tankarna snurrar vidare. 

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar