interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 6 januari 2014

julen 2013 i bilder

Fina!

Tar mod till mig och visar mina bilder från stugan i Sälen. 
Det är svårt att fotografera när ljuset är svagt och då dessutom huset är en furufest, blir det inte lättare.
Ni får ha överseende med mig vänner.


Vi packade bilen full med julklappar, 
nio nya element till stugan och toppade det hela med att trycka in en ny köksfläkt.
 Förutom allt all annan packning. Och vår mycket åksjuka lilla kattfröken. 
Men det var det värt. Nya fläkten passade in toppenbra! 
Trots att älskade kryddhyllan fick ge upp sin plats.



Vacker flaska med julmust. Sånt som jag gillar. 



Stugan byggdes på sjuttiotalet av S föräldrar. För honom och hans bröder  är det mycket nostalgi så klart. Här får jag inte inreda...


Men sätta upp en eller annan stjärna gör jag ändå. Kan liksom inte låta bli.


En del av klappskörden.
Förväntan är stor oavsett ålder. 

Vi fnulade i stugan mest. Monterade element och fläkt. Läste, spelade spel och myste framför brasan. 
Ute blåste det halv storm och det var inte skidväder. Men det var härligt ändå. 

Kram vännen!






1 kommentar:

  1. Härliga bilder! Om furu är fint någon stans så är det just i en fjällstuga!
    Kram vännen!
    Maria

    SvaraRadera