interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 6 januari 2014

tack 2013




Vad jag har lärt mig detta år?

Att vara Charlotta.
 Att lyssna på mig själv. Att sätta stopp när livet snurrar för fort.
Att säga nej tack till inbillade krav och önskemål.
Att rensa bland sorgsna tankemönster och försöka hitta nya vägar. 
Att se mig själv och känna värme och kärlek. 
Jag tappar bort mig ibland men det finns en ren ton i mitt liv som jag vill lyssna på. 
Den försöker jag hitta när jag går vilse.



 Utanför Bitéz i Turkiet. 

Jag reste på en egen resa med fina älskade syster och kusin. 
För första gången är jag en hel vecka utan mina barn. 
Sju dagar utan att tänka luncher och tvätthögar och läxor och annat vardagligt. Utan både gos i soffan och godnattsagor som man egentligen är för trött för. 
Tid och ro att läsa egna böcker, hej Femtio.  
För första gången på flera år.
Sova, sova, sova. 
Varje dag. 



Jag lärde mig att glädjas igen över det fina jag har.
Mina barn, som kommer på absolut första plats i mitt liv. Så vackra, både på insidan och utsidan.
Min man. Som alltid finns där för mig. Också han genomgod. Så klart. 


Ja men att blogga! Att lägga in bilder i min envisa lilla mac och dessutom få igång redigeringsprogrammet. Som vägrat att fungerat alla år. Eller var det jag som inte hade tålamod och energi? Att upptäcka fotograferandet igen. Åh vad fantastiskt roligt! Tack till allra finaste vännen som hjälpte mig med allt roligt. Och tack till min syster som peppade mig att komma igång. 



Och via min arbetsplats fick jag förmånen att gå en kurs i empatisk kommunikation. 
På finaste lilla Frötuna slott minsann.
En helg som var fruktansvärt jobbig att ta sig igenom. Att ta tag i en mängd känslor och olösta konflikter för att möta det jag egentligen känner. Min ångest.
Att se sina strategier i vitögat kan svida.
På Frötuna finns plats för eftertanke och kontemplation. En fin miljö som gör gott för själen.
 Maten är ekologisk närproducerat och allt har en air av omsorg om individen och helheten.


Det finns så mycket att vara  tacksam för detta år.
Till er alla som finns där.







5 kommentarer:

  1. Åh vilken fantastisk text. Du har kommit så långt, önskar jag vore lika insiktsfull...
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Fina, du är ju där redan. Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Så fin bild på dig! Längtar tills vi ses!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  5. Tack vännen, för all hjälp och för att du finns! Kram

    SvaraRadera