interior * photography * food * inspiration * everyday life

lördag 17 maj 2014

ett dukat bord



Strösslar bilder av gårdagskvällens dukning. 
Jag gläder mig åt att jag tog mig tiden och kraften att fotografera. Familjen tittade något förvånat på mig när jag klättrade upp på bordet för att fånga dukningen uppifrån
men de fina älsklingarna lagade sedan maten 
och lät mig fotografera ifred.



Spetsduken är från HM Home.
Snygga grillbesticken kommer från Åhléns.
Tallrikarna Diné med sina servetter från Himla
 lyste mot den grå spetsen.



Jag gläder mig att det är åter är tid för pioner
 och mina favoriter är de bulliga ljust rosa
 med tusen kronblad som långsamt öppnar sig i vasen.
När man hittar pioner vet man att sommaren är nära.
 Kannan och fatet är loppisfynd från Öland. 


Ett glas rosa bubbel innan maten. 

Mitt bidrag till Fabrikens torsdagstema 
Duka fint.



Kram




3 kommentarer: