interior * photography * food * inspiration * everyday life

torsdag 26 juni 2014

ett litet bildregn


Åhh.

Hemma igen efter en skön resa till den efterlängtade värmen. 
Sällan har vi lyckats boka en resa så lägligt, vädermässigt i alla fall. Att jag sedan inte hann repa mig efter en evighetslång förkylning som övergick till någon slags bihåleinflammation innan vi åkte, behöver jag kanske inte nämna... 
Tur då att resan gick till ett så lugnt och avslappat ställe som Doryssa, där jag kunde vila. 


Hotellet är består av en del som är mer modernt inredd och en del som är byggd som en liten grekisk stad runt ett torg. Otroligt pittoreskt och om jag nånsin åker tillbaka är det där jag skulle bo.  
                                                                                     

Lounge på Tavern by the sea där vi åt vår midsommarmiddag. Så fin. 
Lovely taklampor, mörkgrå väggar och jag tokgillar de randiga kuddarna på puffen. Golvet var  mönstrat av olika keramikplattor, som passade fint till de handgjorda stolarna och den vita panelen.


Förrätter av traditionellt grekiskt slag, 
med många röror, oliver och gott bröd. 


En stor gemensam tallrik grillat kött av olika slag tillsammans med de de frasigaste, mest nyfriterade pommes jag serverats på länge. 


Noel dansar på bardisken.
Det är tur att någon har energi!
    

Synnerligen chic livboj.  
Vi chillade en stund på stranden och kidsen kastade macka i den ljuvliga kvällningen.


Melvin fotograferar mängder då och då. Och jag fångar guldkornen. 
Visar mer från hotellet en annan dag.


Sov gott fina.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar