interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 30 juni 2014

ännu mer grått



God kväll min vän!



Med barnen på vift till mormor och morfar på sommarön
är ju tanken att vi ska hinna en massa som vi inte hunnit med denna vår. 
Exempelvis att måla om barnens rum. 
Eftersom Melvin flyttat in i vårt gamla sovrum har vi kunnat ta bort våningsängen där Noel kamperat sedan vi flyttade hit. 
Och äntligen ligger han där i sitt alldeles egna rum
 i en riktig säng sötisen. På tiden. Med en lite skavt tapet. 
Han önskar sig ett svart rum. 
Vi kompromissar och har enats om en mörkare grå. 



Hos alltid lika inspirerande  Elisabeth Heier hittar jag de här fina grå nyanserna som hon har i sina barns rum. Framför allt den väggen på den översta bilden tror jag passar i Noels, ganska lilla, rum. 
Melvin vill också ha grått, men inte lika mörk. De är så less på allt vitt, ha ha. Där ser man hur de ändå påverkas av inredningen runt sig och formar sin egen smak. 


Hos Bodie and Fou fann jag bilden med den här färgen. Litet mörkare grå. Men det är svårt att hitta rätt med grått, vi velade som tokar när vi skulle välja färg till vardagsrummet...


Bilder nedan som jag inte vet riktigt var jag hittat någonstans, 
men här gillar jag det grå, blå och svarta tillsammans med de industriella detaljerna. 


Och här tycker jag det är snyggt med hatten som inredningsdetalj.
Speciellt i ett killrum!


Hos Tant Johanna fann jag denna goding för Plaza Interiör, fin som snus tycker jag.

Med barnen borta borde man ju hinna så mycket, eller hur?
Plocka fläder och rabarber, måla om, sy draperier till de nya förvaringshyllorna i källaren, bland allt annat vanligt som tvätt och sånt...

Men just nu myser vi i soffan framför fotboll och tända ljus
till och med jag
 som aldrig tittar på fotboll
och vi dricker gott te med timjanshonung
som jag hittade i Grekland
till levain från Gateau med marmelad och en god ost.
Lyxigt eller hur!



Kram











1 kommentar:

  1. Låter alldeles underbart att bara vara och njuta. Bra där! Kul att få se Noels rum! Hoppas ni har det bra på Ö. Hälsa. Kram Suz

    SvaraRadera