interior * photography * food * inspiration * everyday life

torsdag 10 juli 2014

Krukor och drömmar

Semester.
 
 
Åker som vi brukar till familjens paradis under några veckor. 
Njuter av värmebölja, bad, familj och vänner.
 Jag fick den finaste hortensian i en fantastisk kruka
och ett skimrande halsband av min förskola eftersom jag inte kommer tillbaks i höst.
Fina presenter som får följa med till sommarön.
 
 Visst är det svårt att lämna blommande växter hemma? Men vi kan inte ta med alla så klart.
 I år står mina mårbackor på diskbänken och dricker från den vattenfyllda diskhon genom en frottéhanduk doppad i vattnet. Ett gammalt husmortips som jag hittade.
Jag hoppas att de överlever.
 


Krukan, vackert mönstrad och ärgad. 


Jag har ju sagt upp mig. 
Vilken möda att komma fram till ett sådant beslut, men för mig är den enda utvägen om jag ska bli frisk. Inte ha ansvaret för barngrupp. Ett ansvar om göder min känsla av otillräcklighet.  Våga se var vägarna kan leda om jag inte är pedagog som varit min identitet i så många år. Jag älskar inredning och skulle vilja våga tro på och utveckla den förmågan. Som pedagog brinner jag ju för miljöerna i förskolan och där skulle vilja vara, och ha fokus på förskolans inredning på något sätt. Kanske i ett eget företag? Hemma njuter jag av att skapa skönhet och har upptäckt att jag tycker det är sjukt kul att skapa egna bilder till bloggen.  
 
 
 
 
Men nu, fånga dagen ute i solen!
Att sommaren kom till oss äntligen får mig att
 intensivt njuta av skönheten i naturen omkring oss.
Känner mig faktiskt lite välsignad just nu. Lycklig.
 
 
Kram vännen.  

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar