interior * photography * food * inspiration * everyday life

onsdag 16 juli 2014

små fynd

 
 
 
Vilken underbar sommar vi har vännen!
 
Vi cyklar, badar och äter glass. Vilar, läser och badar igen.
Idag var det nog varmast i vattnet, här uppe i alla fall.
 Tacksamhet.  
 
 
Här kommer några bilder på fina skålarna jag hittade
 på en liten loppmarknad här i Kroken. Jag kan inte säga att man snubblar över fynden här uppe på norra Öland, eller så har inte jag hittat rätt loppis än.
Men det är roligt att leta ändå, eller hur?
 
 
 
 
Gillar  den strama formen på den stora skålen, och den lilla skålen med grönt blommönster har samma form och är jättesöt, men vet ni vad som händer när jag kommer hem och precis har diskat den? Den trillar naturligvis i golvet! Jag limmade ihop bitarna. Ganska sammanbiten. Att blir irriterad över att något som kostade 20 kronor går sönder verkar kanske futtigt, men den var ju så fin.
Tyget är en hemsydd oanvänd gardin som jag kanske nångång kommer sy något fint av.
 Hur som helst gillade jag färgerna.
 
Kram
 
 
 
 
 
 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar