interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 8 september 2014

en kronärtskockas elegans

 
 
 
 
Bon soir
mes amis!
 
 
 
 
Knipsade bilder av kronärtskockan som låg i solen och lyste i eftermiddagssolen. Det är svårt att motstå dess speciella skönhet och jag var tvungen att köpa en när jag trillade över en sådan under helgens tur till affären. Det var dock länge sedan jag åt denna delikatess, så nu får det bli dags!


 
 
Det går mot mörkare kvällar och vi  behöver mer ljuskällor.
 Jag arrangerade om, och tog fram en skrivbordslampa som stått på Melvins rum som jag placerade på skåpen i matsalen.
Att en så liten förändring kan kännas så bra!


 
Kanske det finaste kokboksomslaget ever?
Lotta Lundgrens Om jag var din hemmafru
som förövrigt är en bra kokbok.
Ljusstakarna är loppisfynd från sommarön.

 
Men nu är det dags att sluta drömma
och förbereda mat innan träningar och läxläsningar...
Íngen skocka blir det ikväll
men väl pannkakor preppade med havregryn för mättnad.
 
Ha en fin kväll min vän.
 
Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar