interior * photography * food * inspiration * everyday life

fredag 26 september 2014

nyttiga kakor

 
Välkommen fredag och helg!
  
 
Verkligen veckans bästa dag, även nu när jag är hemma. Jag tror det är något med att helgen ligger oskriven framför en som ger en så skön känsla. Att samla ihop familjen, laga mat och ha tid att mysa tillsammans. Och idag fyller begreppet fredagsmys tjugo år.
 
Men nu till ett tips som jag är så stolt över. För det är nyttigt. Jag är ju mest förtjust i sånt som inte är så nyttig annars.
 
 
 
Vi har nämligen fått testa en råsaftcentrifug och det är verkligen super att kunna göra sina egna nyttiga drinkar. Ska visa, lovar! Men vad kan man göra med allt fruktkött, pulpa, som blir över? Känns extremt slösigt att bara slänga. Så jag hittade ett recept på energybars som var dels otroligt enkla att göra och faktiskt goda. Eller helt godtagbart goda i alla fall. Känns oerhört nyttiga! Toppen att ta som lunch eller mellan mål om tiden är knapp. Om någon vill ha receptet kan jag lägga ut det.
 
 Men nu måste jag ta tag i middagen, som dagen till ära består av taco. Med hemmagjord kryddblandning och allt. Jag och mina kids är solo för pappan är på jobb utomlands.
Så vi gör vårt bästa att mysa på egen hand.
 
Kram
 
 

 







2 kommentarer:

  1. Åååå jag vill jättegärna ha receptet på era härliga småkakorbars. Men vad består dom av egentligen. Så spännande!

    SvaraRadera