interior * photography * food * inspiration * everyday life

fredag 21 november 2014

nya väggar i matsalen

 
 
 
Hej fina fredag!
 
Fångade några fina bilder då solen sken häromdan, så jag äntligen kan visa hur matrummet blev med sin nya grå färg. Det blev tillslut en fondvägg som fick en djupare grå nyans och resten blev vita. Vi valde mellan  att måla alla väggar ljusgrå eller en mörkare grå fondvägg. Blev litet feg där och gick på en fondvägg. 
 

Kanske lite udda placering av klockan?
Jag är egentligen jättetrött på den, men den passade bra till väggen och tavlorna bredvid. Klockan syns förövrigt från entrén, vilket är toppen när man lite stressad ska iväg till spårvagnen. 
No dancing print från Lagerhaus och B från Homemarket. 


Nu ska här fejas och bäddas rent inför fint besök i helgen. Min kusin kommer och ska vara kattvakt och övernatta då jag och killarna ska följa med S som har ett jobb i Helsingfors. Vi kommer att åka båten dit och flyger hem på söndag. Båten bli spännande, tror jag för killarna har aldrig åkt färja tidigare. Om man inte räknar Ölandsfärjan förstås...
 Hoppas det inte gungar för mycket bara.
 
Har ni några roliga och barnvänliga Helsinkitips får ni gärna dela de med mig.
 
Kram 
och ha en alldeles underbar helg!  
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar