interior * photography * food * inspiration * everyday life

lördag 28 februari 2015

green

 
 
 
En blogg med helt utsökta bilder är norska all in the details.
Varje gång jag tittar in där fylls jag av inspiration och tänker 
nu måste jag lära mig fotografera på riktigt.
 
 Gunn Kristin Monsen heter kvinnan bakom kamera och blogg. Jag följer även på henne på Pintrest där hon sätter samman de finaste boardsen.
 

Samlingen bilder på väggen från tidningsurklipp och annat. Enkelt, billigt och vackert.  



Ja men fjärilarna! Enklaste diy-pysslet av överbliven tapet. Ack, ack så fint i all enkelhet. 
Silvriga eukalyptusblad och en kvist magnolia. Ljust grågrön vas i keramik.
 
Eukalyptus köper jag ibland. Den är fin att fylla buketten med, doftar underbart även efter de torkat och man kan använda samma kvist tillsammans med färska snittisar vecka efter vecka. Ett tips, gud vad jag är tipsig idag.
 
Nu är det dags att förbereda kvällens middag, för dagen en bit entrecôte som vi tänkte grilla. Fina bror har fyllt år och kommer över på middag. Jag tänkte marinera i lagerblad, vitlök och olivolja som jag vet att han tycker om, och servera med potatisgratäng, Noels favorit, och en lovely Gino till efterrätt.
 
Vi kom iväg till stugan i fjällen! Det var snabba bud eftersom S egentligen skulle jobba och vi bestämt att vara hemma. Jag fick packa på uppstuds med svetten ångande, men vi kom iväg med kattfröken och allt. Några dagar tillsammans med slalom, längdskidor, och mys framför brasan. Vi firade pappan som fyllde år med fina presenter och kärlek. Jag ska visa bilder därifrån och även bilder av mitt projekt att förvandla en gammal ganska sliten och ful soffa till en alldeles egen rosa Ghost!
 
 
Puss
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Tusen takk for at du vil dele mine bilder.
    Jeg blir både glad og rørt.

    Ha en deilig vår gode du.

    Klem fra Gunn Kristin

    SvaraRadera