interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 30 mars 2015

finaste storas rum

 
 
God morgon grå måndag.
 
 
 
Dagen väder matchar de grå väggarna i Melvins rum perfekt, kan man väl säga.
Men han trivs och det är huvudsaken. Stora killen. Rummet väntar fortfarande på sista piffet, men är i stort sätt färdigt. Inspirationen är resor och kartor och färgerna är grått, beige och svart. Låter ju muntert värre men några accenter i smutsig blå piggar upp.
 
 
Tvbänken fick ny plats här. Tänker mig någon slags dyna för att göra den mer sittvänlig.
 
 
 Drömfångare från Mexico. 
Längs med sängens långsida vill sonen ha en kläddgavel som ryggstöd, därför har vi inte bytt ut den gamla tapeten som är kvar från tiden då vi hade sovrum här. Ett projekt kvar alltså.
 
 
Bästa bokktipset. Uppföljaren till Sally Jones.
 Mördarens apa av Jacob Wegelius med årets finaste omslag.
 

 
Fina kartan är gjord av  Martha Stewarts decoupagepapper från Panduro.
 
 
Amerikakofferten har pappan hittat på loppis och rymmer serietidningar en masse. Bilderna tog jag för någon månad sedan och jag har redan ändrat om lite grann.
 
 
Vilket urtråkigt väder vi har här i spenaten. 
Jag får värma mig med en cappuchino redan innan promenaden tror jag bestämt.
Och kanske en kanelbulle. För det är jag värd.
 
Puss min vän.
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Men vad jag skulle vilja höra mer om din frozen shoulder … och vilka behandlingar du fått.
    Emaila mig gärna på ulrika.burell@telia.com

    KRAM och fin dag,
    Ulrika

    SvaraRadera